Meidän tapamme toimia
Kilpailutamme asiakkaillemme toimivia ja taloudellisia sopimuksia, joissa tarpeet ja eurot kohtaavat. Lähtökohtanamme on aito kumppanuussuhde asiakkaidemme kanssa. Kuuntelemme asiakkaitamme ja toimimme avoimesti parhaan ratkaisun löytämiseksi, olipa kyse valtakunnallisesta, alueellisesta tai paikallisesta hankintatarpeesta. Vastataksemme tähän haasteeseen panostamme palvelumme joustavuuteen ja jatkuvaan kehittämiseen.
Parhaat sopimukset syntyvät, kun asiakkaidemme tarpeet kohtaavat toimittajamarkkinoiden tarjonnan ja lopputulos tukee myös välillisiä tavoitteita, kuten ekologisuutta ja tiedolla johtamista. Tämän vuoksi meille on tärkeää kuunnella myös toimittajia ja järjestää markkinavuoropuheluita osana hankintaprosessia. Näin toimimalla varmistamme, että asiakkaamme saavat käyttöönsä toimivat ja kokonaistaloudelliset sopimukset.
Lukuja, joista olemme ylpeitä
-
30 %
säästöt asiakkaan
hankintamenoista -
> 100 milj.
ostovolyymi
sopimuksissa -
~200
voimassa olevaa
yhteishankintasopimusta - ~200 hankinta-asiakasta

Sarastian hankintapalveluiden tarkoitus
Sarastian vahva osaaminen julkisista hankinnoista yhdistettynä asiakkaidemme substanssiosaamiseen on avain onnistuneisiin hankintoihin. Aktiivisella yhteistyöllä saavutetaan merkittävää säästöä työajassa ja kustannuksissa laadusta tinkimättä. Osallistumme mielellämme asiakkaiden hankintojen ohjaamiseen ja suunnitteluun panostamalla muun muassa seudulliseen sidosryhmäyhteistyöhön, jonka tarkoituksena on ennakoida ja kartoittaa seutukohtaisia hankintatarpeita. Meille on myös tärkeää kehittää viestintää ja asiakkaidemme käyttöön tarkoitettuja sopimushallinnan työkaluja, jotta asiakkaamme saavat nopeasti ja helposti tarvitsemansa tiedot.
Yleishyödyllisenä asiakkaamme sidosyksikkönä tavoitteemme ei ole tuottaa maksimaalista voittoa, vaan tuottaa mahdollisimman paljon palvelulisäarvoa omistajillemme. Olemmekin olemassa tehdäksemme asiakkaidemme hankinnoista mahdollisimman helppoja, kustannustehokkaita, innovatiivisia ja muutenkin tarkoituksenmukaisia.
Asiakaslupauksemme
Yhteystiedot
Kysyttävää Sarastian hankintapalveluista? Ole yhteydessä puhelimitse tai sähköpostitse, kerromme mielellämme lisää.
Ota yhteyttä
Usein kysytyt kysymykset
Miten yhteishankintasopimukseen sitoudutaan?
Mitä yhteishankintasopimukseen sitoutuminen tarkoittaa?
Voiko yhteishankintasopimuksiin liittyä mukaan kesken sopimuskauden?
Mitkä organisaatiot voivat liittyä tilaajiksi Sarastian yhteishankintasopimuksiin?
- Potentiaalinen asiakas (esim. kunta) omistaa osan Sarastiaa omistavasta organisaatiosta (esim. sairaanhoitopiiri tai koulutuskuntayhtymä)
- Potentiaalisen asiakkaan (esim. kunnan 100% omistaman tytäryhtiön) omistaa kokonaan sellainen organisaatio (kunta), joka omistaa myös osan Sarastiasta